Sök på vår sajt: PicoSearch

Bangkok
Bangkok - Arvidsjaur

Söndag 11 december

Resan med bussen till Bangkok gick snabbt och bra.

Julgran

Taxibilar

Trafik

Utsikt från hotellfönstret

Vi lyckades vid första försöket få en taxichaufför som visste vart vårt hotell låg och hon var dessutom den första och enda kvinnliga taxichauffören jag sett i Bangkok. Det var söndag förmiddag och inga köer.

Vi hade i Bangkok Post läst en annons om ett hotell, The Bangkok City Suite, där vi fick ett rum på sjunde och översta våningen.

Efter att vi installerat oss och ätit på hotellet tog vi en taxi till Chatuchak Weekend Market och även denna gång gick resan lätt utan trafikstockningar.

Vi orkade bara se en del av marknaden som är jättestor. Det var hett och trångt med massor av människor och mycket man kunde köpa om man bara hade haft ork.

Vi höll till på den del som sålde kläder och köpte litet småsaker och ett par Buddhaberlocker från gatan just utanför marknadsområdet. Vi åt också inne på marknaden.

När vi kommit tillbaka till hotellet gick vi ut på en promenad för att hitta en ATM (uttagsautomat). Naturligtvis gick vi åt fel håll så vi hittade ingen. På hotellet frågade vi i receptionen och jag gav mig iväg i en ny riktning och fann automaten.

Olyckligtvis kunde den bara betjäna kort från thailändska banker. Så vi tog en taxi till Khao San Road där det fanns många uttagsautometer.

Vi köpte tröjor till hela familjen där. Väskan som vi tidigare lämnat på ett hotell hämtade vi också och så åt vi middag.